Shop till you drop - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu Shop till you drop - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu

Shop till you drop

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

11 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wayne

Lieve Allemaal,

Volgens mij wordt het tijd voor een eerste update. Het is al mijn derde dag in De VS. Ik zal beginnen bij het begin.

Donderdag 9 januari de dag dat ik de oceaan over vloog en begon aan het lang verwachte avontuur, mijn American Dream.

Na een lang en emotioneel afscheid was het toch echt tijd om te boarden. Vaarwel familie, vrienden en Molly (ons lieve hondje) tot over vier maanden.
De vlucht verliep soepel. Er was ook rekening gehouden met de gluut aan boord, dus lekker smikkelen.
Eenmaal weer aan land stond er een klein vrouwtje met een bordje met mijn naam er op te wachten. Het was Nancy (medewerkster van WP die alles regels voor de internationale studenten). Eenmaal in de auto reden we eest naar de supermarkt voor wat boodschappen voor het avond eten. Daar hadden ze niet genoeg glutenvrije producten (veel meer dan bij ons) dus reden we door naar een andere supermarkt (met nog veel meer glutenvrije producten). Een uur, twee winkels en 3 boodschappentassen vol verder reden we naar huis.
Een typisch Amerikaans huis met de Amerikaanse vlag in de nok. De kerstverlichting stond nog in de tuin wat een romantische indruk gaf. Na gezellig en veel kletsen, koken, eten, kletsen, film kijken werd ik toch een beetje moe. 22 uur (4 uur Nederlandse tijd) ben ik dan ook maar lekker op de bank gekropen die was omgetoverd tot bed.

Vrijdag 10 januari werd ik wakker, het was geen droom dit alles is echt!:D Veel te vroeg wakker door het tijd verschil gaf me de kans om even te appen en FB-en met het thuisfront.
Na het ontbijt ging ik op pad met Nancy haar dochter Jenny om inkopen te doen, voor de spullen voor mijn kamer. Dit was mijn eerste shop ervaring in de Walmart. Na een kar vol met beddengoed, handdoeken, schoonmaak spulletjes, shampoo en nog veel meer reden we terug naar Nancy. Waar we mijn koffer in de auto deden en op weg gingen naar de Campus! Erg spannend want ik kreeg mijn kamer te zien. Na een klein uurtje reden we de Campus op. Na een tour over de campus met de auto, ja het is erg groot, kwamen we eindelijk bij het gebouw waar ik ging slapen, High mountain west building. Na wat papierwerk en de sleuteloverdracht snel naar mijn kamer. Deze zag er goed uit, beter dan ik had verwacht! Nancy ging aan het werk. Nu had ik de tijd om mijn spulletjes uit te pakken en te settelen.
Zes uur werd ik weer opgehaald door Nancy, eerst hebben we samen wat gegeten bij de Italiaan. Ook zijn we weer gaan shoppen, ik had een lijstje gemaakt met wat dingetjes die ik nog miste. Nu heb ik een Amerikaans Phone number en een Amerikaanse laptop lader (ik bespaar jullie de details). In de tussentijd was het alweer tien uur en begon de slaap te komen. Dus lekker in mijn eigen bedje gekropen.

Zaterdag 11 januari heerlijk geslapen tot 8 uur. Ik ben er net weer van een rondje joggen over de campus. Het is nog erg rustig. De meeste studenten komen morgen aan. Wel fijn dat ik al gesetteld ben dan hoeft dat niet in die drukte! Straks loop ik even naar het winkelcentrum hier in de buurt. Lekker thee drinken Bij Starbucks. Vanavond ga ik naar een Bar in NY met Jenny en haar vriendinnen. Lekker dansen, Ik ben erg benieuwd!

Nu heb ik wel weer genoeg verteld! Ik hoop dat jullie niet verveeld zijn door de vele tekst. Ik hoop jullie zo een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen.

Tot snel...

XoXo Karen


  • 11 Januari 2014 - 20:25

    Zë:

    Hoi Karen!

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar! Ik ga je de komende maanden lekker volgen via je blogs :)! Heel erg veel plezier vanavond in NY!

    Liefs, Zoë

  • 12 Januari 2014 - 13:03

    Annemiek:

    Goed morgen Karen.
    Wat een leuk eerste verslag van je ervaringen. Is het er niet erg koud? Hier wordt het ook al wat kouder en mistig op zondag morgen. Wij hopen dat het je er goed bevalt en je veel opsteekt van deze reis.
    Groetjes Annemiek en Hans.

  • 13 Januari 2014 - 08:46

    Rob:

    Heel veel plezier daar en wij hopen dat je nog veel en vaak zult schrijven.

    Gr.

    de Nordkampjes

  • 01 Februari 2014 - 09:24

    Simone Groeneveld:

    Amerikaanser kan het niet zeg! Wallmart, van alles veel en groot, de naam van je campus, etc. Je bent erg goed opgevangen door Nancy, ze stond zelfs klaar op het vliegveld, wat een service. Ik wist niet dat je glutenallergie had, maar gelukkig kun je goed terecht daar blijkbaar! Ik zie dat je ook al een ander blog hebt geschreven, ik lees snel verder...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi Allemaal, Voor vier maanden dompel ik me onder in het Amerikaanse studenten leven. Ik ga mijn Minor volgen aan de William Paterson University te Wayne. Dat ligt in de staat New Jersey. Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd wat het me allemaal gaat brengen. Met dit blog houd ik jullie op de hoogte van alle gebeurtenissen. Kind regards, Karen <3

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4366

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 11 Mei 2014

Minor New Jersey

Landen bezocht: