Spring break - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu Spring break - Reisverslag uit Miami Beach, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu

Spring break

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Miami Beach

Hee allemaal,

Hoe gaat het in het mooie Nederland?
Ja ik weet het, het is alweer een paar weken geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar de tijd gaat zo snel...

Afgelopen 2 weken was het even door bijten. 2 weken lang studeren studeren en studeren. Maar ik heb de Midterms zoals ze dat hier noemen overleefd. Maar nu komt het leukste. Na deze zware periode is het tijd voor een weekje vakantie! Omdat de universiteit gesloten is deze week en de dorms ook. (Ja ik werd letterlijk mijn kamer uitgezet) moest ik een nieuw onderkomen vinden voor deze dagen. Na veel wikken en wegen heb ik er toch voor gekozen om er van te genieten. Samen met Iris (French Girl) en Eef (Belgian Girl) zit ik deze week in Florida, Miami Beach! Dat is een keer wat anders dan sneeuw. Eindelijk een beetje zo'n op mijn bleke vel.

Het avontuur starte zaterdag ochtend. We moesten voor 12 onze kamer uit zijn, dus besloten we de bus van 1130 richting New York te nemen. Zo hadden we voldoende tijd om de vlucht te halen. Maar eerst vliegtickets printen en een lekker ontbijt. Ons idee van een heerlijke uitgebreide ontbijt op de campus viel in duigen, de Dininghall was al gesloten. Over naar plan B. Een ontbijtje bij het tankstation. Wat misschien wel veel knusser was. (Je moet niet vergeten dat we onze bagage mee moesten slepen van onze kamer naar de andere kant van de campus en weer terug. En van .... Ach zo hebben we onze work-out ook weer gehad)
Eenmaal aangekomen op het vliegveld,vroegere dan verwacht, snel de koffers afgeven. Inchecken hadden we al online gedaan waardoor alles erg vlot ging. We hadden nog vijf uur voordat we gingen vertrekken. Van die tijd werd gebruik gemaakt om te lunchen, kletsen, borrelen, kletsen, slapen, kletsen enz.
Na een goede vlucht van een kleine drie uur landde we in Florida, Fort Lauderdale. Snel onze bagage oppikken en richting het hotel. Dit verliep echter iets anders... De bagage van onze vlucht rolde over de band. Eef had haar koffer al maar die van ons was er nog niet! (Iris en ik deelde een koffer) Toen stopte de bagage band. Nog steeds geen koffer, dat was stressen. Geen koffer betekent geen kleren, geen slippers, geen zonnebril, geen bikini, help!!! We dachten al aan de ergste scenario's. Na veel vragen, zoeken, AirPort personeel dat op eens geen Engels meer spreekt, toch iemand gevonden die meer wist. Onze koffer was op een eerdere vlucht richting Fort Lauderdale mee gegaan. Oeh wat een geluk! Goed begin van de reis!
Als je denk dit is het! Nee dit was nog niet alles... Hihi hier volgt de rest. We deelden een taxi busje/shuttle richting ons hotel. Makkelijk en goedkoop. Dit alles verliep vlot. Op een klein half uurtje na, file om twaalf uur in de nacht. Maar dan ben je wel in Miami! Het hotel oogde beter dan verwacht, we gingen in een sprint naar de incheckbalie. Het papierwerk was in orde, nu de financiën nog. Dit verliep natuurlijk niet zoals verwacht, onze Europese cc werden niet geaccepteerd. Snel naar de pinautomaat. Rond half 2 waren we op onze kamer. We plofte uitgeput neer op het bed met onze tas nog in de hand. Tot Eef paniekerig in haar tas en koffer begon te zoeken. Haar paspoort was nergens te bekennen! Haar handtas doorzocht, zat het niet in. Haar koffer doorzocht, zat het ook niet in. Naar de luchthaven gebeld, taxi bedrijf gebeld, mailtjes gestuurd. Geen antwoord... Geen paspoort...
Deze ochtend kwam het verlossende telefoontje, paspoort gevonden! Waarschijnlijk is het uit haar tas gevallen in het vliegtuig tijdens de landing. Na deze korte nacht vol met spannende avonturen, hebben we vandaag een relaxte dag gehad aan het strand. Gewapend met factor 30 hebben we het start van Miami onveilig gemaakt met onze witte melk flessen. Deze zijn echter niet bij iedereen wit gebleven. Voor Iris was de zon iets te vel. Helemaal verbrand! Zo rood als een kreeft. We zijn al naar de apotheek geweest om wat kopen voor haar huid. Hoop dat ze er morgen minder last van heeft.

Zoals je hierboven hebt gelezen zit dit blog vol avontuur. Ik hoop dat we de komende dagen overleven en aanstaande zondag heel in New Jersey aankomen. Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes vanuit het zonnige Miami Beach

Xoxo Karen

  • 17 Maart 2014 - 09:07

    Manuelle:

    hoi karen

    Goed van jullie dat je heelhuids bent aangekomen in Miami. Heb afgelopen week al de ergste nachtmerries doorstaan. Vooral als ik weer een aflevering van Csi- Miami had gezien. Maar jullie hebben zo te lezen ook een aflevering voor een Csi- aflevering gedraaid. Hihi alles toch nog goed gekomen. Wat schrikken zeg Eef haar paspoort kwijt. Ben je niet blij mee. Had de revieuws van jullie hotel gelezen vandaar die nachtmerrie. Ja je blijft moeder.
    Maar het strand ziet er heerlijk uit. Dames lekker genieten en heel.veel plezier. Pas goed op jullie spullen. Hihi grapje.

  • 17 Maart 2014 - 09:13

    Marloes:

    Jemig wat een avontuur!! Ik zou helemaal flippen!! Gelukkig is alles goed gekomen en kun je nu lekker genieten van het mooie weer in Miami! Lekker hoor zo'n weekje er tussen uit! En zeker verdiend na hard studeren ;). Geniet er maar lekker van en probeer geen kreeft te worden :). Hej då från Sverige!

  • 17 Maart 2014 - 21:59

    Annemiek:

    Hoi lieverd wat een avontuur heb je al beleefd in dat verre Miami. Je hebt het wel verdiend naar het harde studeren daarom nog een hele fijne week in het mooie en grote Miami.


  • 28 April 2014 - 12:00

    Simone Groeneveld:

    Jullie zijn wel lekker op tijd voor je vliegtuig (VIJF uur van tevoren). Wat een enorm land, dat je drie uur kunt vliegen om in een andere state te geraken. Leuk hoor dat je ook Miami bezoekt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi Allemaal, Voor vier maanden dompel ik me onder in het Amerikaanse studenten leven. Ik ga mijn Minor volgen aan de William Paterson University te Wayne. Dat ligt in de staat New Jersey. Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd wat het me allemaal gaat brengen. Met dit blog houd ik jullie op de hoogte van alle gebeurtenissen. Kind regards, Karen <3

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4356

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 11 Mei 2014

Minor New Jersey

Landen bezocht: