William Paterson University - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu William Paterson University - Reisverslag uit Wayne, Verenigde Staten van Karen Bruns - WaarBenJij.nu

William Paterson University

Door: Karen

Blijf op de hoogte en volg Karen

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wayne

Hee Allemaal,

Het werd weer eens tijd voor een update. Het is al meer dan een week geleden dat ik wat van me liet horen.

Afgelopen week ging als een vogelvlucht voorbij!
Wennen aan de kamer, wennen aan de tijd, wennen aan de omgeving, wennen aan de mensen, wennen aan alles!
Maar het gaat nu aardig:D
Vorige week maandag begonnen de colleges, waar ik zeer naar uit keek.
Deze update wil ik hier graag meer over vertellen.

De manier van les geven is anders dan bij ons, maar verschilt ook per professor. Je zit in van de leuke stoeltjes net als in de film. Met een leuning waar je aantekeningen op kunt maken. Zo schattig en echt Amerikaans!

Ik heb 5 colleges elke week.
- International Media, erg interessant om te zien hoe veel we bezig zijn met media, zonder dat we het door hebben. Hoeveel de media ons beïnvloed in reclames op tv en in advertenties. Maar ook de verschillen en overeenkomsten op media vlak tussen de verschillende continenten.

- History cicil rights, mijn lievelingsvak. Hier lezen, praten en discussiëren we over de apartheid beweging in Amerika. Hoe de Black community hard gevochten heeft voor gelijke rechten en hoe het proces verliep. Dit doen we door elke week een boek te lezen, een autobiografie of biografie, over een bepaalde gelijkheid strijder. Erg indrukwekkend, maar super gaaf om te lezen en er over te leren. Deze week behandelen we Rosa Parks (weet je niet wie het is? Googlen:p) Ook komt Martin Luther King aan bod (de universiteit is vandaag gesloten omdat het Martin Luther King's day is vandaag)

- Education Psychology and Classroom management, Een soort onderwijskunde. Gaat in op de aspecten hoe een kind/leerling zich ontwikkeld en hoe je daar als docent op in kunt springen. Ook discussiëren we over hedendaagse vraagstukken die hier betrekking op hebben. zoals wat te doen met de smartphones in de klas.

-K12 Field Experience, vanaf februari ga ik elke week naar een high school in de buurt om lessen te observeren. hier moet ik dan een verslag van maken. maar het lijkt me super leuk om de verschillen en overeenkomsten tussen het Nederlandse school systeem en het Amerikaanse te ontdekken. Hier hoor je nog meer van. Helaas moet ik nog twee weken wachten voordat ik naar de school toe kan.

- Teaching as Learnig, waar we lessen gaan maken en oefenen voor de klas. Ook evalueren we hier elke week onze bevindingen van het hierboven genoemde vak.

Al met al een leuk en leerzaam vakkenpakket voor het komende half jaar. Genoeg om me bezig te houden!

Maar naast colleges volgen staan er nog een hele boel leuke dingen op de planning.
Afgelopen zaterdag zijn we naar New York geweest. Samen met de andere internationale studenten hebben we Time Squire onveilig gemaakt:D Verder hebben we een kijkje genomen bij Rockefeller center.
Gisteren zijn we naar de film geweest. The Lone Survivor, echt ik heb de hele film gehuild! haha echt weer een Karen actie.
Fact: De Amerikaanse bios heeft geen pauze tijdens de film.
Na de tijd hebben we real Mexican food gehad.
Vanmorgen hebben we 10.000 maaltijden ingepakt voor de kindjes in de Filipijnen.
Zoals je ziet ook allemaal leuke dingen te doen naast de colleges!

Ik stop er mee voor vandaag, tot de volgende update..:D

Xoxo Karen

  • 20 Januari 2014 - 22:23

    Manuelle:

    Hoi Karen,

    Wat bijzonder dat jullie vrijwilligerswerk doen voor de kindjes in de Filippijnen. Leuke actie.
    Jullie zagen er wel cool uit met die mutsjes hinihihi.
    Ik wens je een fijne week .

    XXX Mam

  • 01 Februari 2014 - 09:59

    Simone Groeneveld:

    Wat een mooi verslag. Leuk om telezen over je colleges, je hebt voor zowel je vak als je beroep interessante vakken gekozen. Gelukkig doe je ook allerlei andere leuke dingen, zoals New York bezoeken en zelfs vrijwilligers werk! Good going.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karen

Hoi Allemaal, Voor vier maanden dompel ik me onder in het Amerikaanse studenten leven. Ik ga mijn Minor volgen aan de William Paterson University te Wayne. Dat ligt in de staat New Jersey. Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd wat het me allemaal gaat brengen. Met dit blog houd ik jullie op de hoogte van alle gebeurtenissen. Kind regards, Karen <3

Actief sinds 10 Dec. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 4357

Voorgaande reizen:

09 Januari 2014 - 11 Mei 2014

Minor New Jersey

Landen bezocht: